vrijdag 29 november 2013

Sperweruil

Normaal ben ik dus geen soortenjager, maar met mijn liefde voor uilensoorten kon ik het niet laten om, net als vele vogelliefhebbers, naar Zwolle te rijden. Daar zat namelijk een zeer zeldzame sperweruil, maar 3 keer eerder waargenomen in Nederland, voor het laatst in 2005. Ook toen had ik al een poging gedaan om dit prachtbeest te zien, want deze was bij Westerbork gesignaleerd. Helaas was ik toen 1 dag te laat... Deze sperweruil in Zwolle was dus wel weer een cadeautje, daar MOET je dan ook naar toe. Gelukkig zat ie er nog, en heb ik de hele dag kunnen genieten van zijn jagerscapaciteiten en dergelijke. Hierbij een paar foto's die ik deze dag heb gemaakt. Binnenkort hoop ik op mijn site de hele serie te plaatsen, ik heb ze namelijk nog niet allemaal bewerkt.








Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen