zondag 22 juli 2012

Wierdenseveld

Afgelopen week even een ouder mapje met nog onbewerkte foto's bekeken, die ik op het Wierdenseveld gemaakt had, maar nog niet aan toe was gekomen. Ik was aan het posten bij een plekje met roodborsttapuitjes, maar die wilden niet erg meewerken. Toen iets verder gereden met de auto, en even verderop zag ik een wulp op een mooi plekje staan. Ook een haas kwam nog even voorbij hoppen en liet zich even mooi fotograferen. Toen ook hier de vogel was gevlogen, en het haasje er als een haas vandoor was gegaan, reed ik maar weer verder hopend op nog meer leuke momenten... Toen ik op een gegeven moment een roofvogel op een akker zag landen, dacht ik: Hé, een bruine kiekendief die daar op een prooi zit! De afstand was behoorlijk ver om met het blote oog veel detail te zien, dus ging ik er maar vanuit dat het hier ook daadwerkelijk om een bruine kiek ging... tot ik thuis dus afgelopen week erachter kwam, dat ik een rode wouw gaat gezien! En ook nog op de grond. De foto is wel een grote crop, maar wil hem hier toch even laten zien...





Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen