dinsdag 15 mei 2012

Kort familiebezoekje naar Ojen, Andalusië

Vorig weekend ben ik samen met mijn vriendin Marcelle op een kort familiebezoekje geweest bij familie van haar, Ton en Helga, die een hotel (dit hotel) zijn begonnen in Ojen vlak bij Marbella in Zuid-Spanje. We vlogen op zondag half 7 en kwamen ongeveer 3 uur later aan op de luchthaven van Mallaga. Hier hadden we vanuit huis al een auto gereserveerd, dus met het autootje richting Ojen. Daar aangekomen hebben we de rest van de dag heerlijk buiten op het terras vertoeft en eigengemaakte paella gegeten. Ik kon het niet laten om hier al de eerste plaatjes te schieten, want er vloog al van alles door de lucht, waaronder een blauwzwarte houtbij.



Ook zat een kleine zwartkop mij steeds te roepen, maar deze had niet veel zin om aan mijn fotoplannetjes mee te werken... Uiteraard kon ik het niet laten om ook hier mijn 500mm niet thuis te laten, dus toch maar een poging gewaagd...


De volgende dag zijn we met het autootje op pad gegaan om wat van de omgeving te zien. Na wat tips van Ton en Helga besloten om naar Grazalema te gaan, nabij Ronda. Onderweg zijn we regelmatig uitgestapt om van de mooie vergezichten en de natuur te genieten.







Helaas hebben we die dag ons einddoel niet gehaald, maar de reis er naar toe was al zeker de moeite waard! 's Avonds zijn we in het gezellige oude centrum van Marbella op een terrasje even wat gaan eten, om daarna ons bedje op te zoeken.

De volgende dag wederom de auto gepakt, om nu in de richting van Ardales te gaan, waar een bergmeer ligt. Wederom veel gezien onderweg, waaronder onder andere Bijeneter, Roodkopklauwier, Cirlgors,  Grauwe gors, Slangenarend, Vale gier, heel veel onrustige putters die niet even lekker bleven zitten, en natuurlijk weer de mooie natuur die weer heel anders was dan de dag daarvoor. Helaas heb ik niet alle soorten kunnen vastleggen wegens tijdsdruk, we waren hier tenslotte niet alleen maar om te fotograferen! (gelukkig gunde mijn vriendin me toch de nodige tijd om vooral de Bijeneters en de Roodkopklauwier een beetje acceptabel vast te leggen).





 




Die avond hebben we in Ojen nog even lekker op het terras een paar tapas gegeten. De volgende ochtend met het autootje weer naar het vliegveld gereden, om weer huiswaarts te keren. Zeker voor herhaling vatbaar! En Ton en Helga, Bedankt voor de gastvrijheid!


Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen